Case Study: Jak software house uruchomił przemyślany outbound w 30 dni
O kliencie
ScrumSoft to polska firma software’owa, specjalizująca się w tworzeniu dedykowanego oprogramowania, w tym aplikacji webowych, CRM, która zapewniania również wsparcie konsultantów w obszarze rozwoju oprogramowania. Do tej pory ScrumSoft bazował głównie na poleceniach i dotychczasowych relacjach biznesowych, co zapewniało stabilny wzrost, ale ograniczało zdolność do skalowania sprzedaży.
Wyzwanie
ScrumSoft zdawał sobie sprawę, że aby dalej się rozwijać, potrzebuje systemowego podejścia do aktywnego pozyskiwania klientów. Kluczowe problemy, z jakimi się mierzył obejmowały:
- Brak systematycznych działań outboundowych – do tej pory firma nie prowadziła regularnych kampanii pozyskiwania klientów
- Nieprecyzyjnie określona grupa docelowa – brak jasno zdefiniowanego profilu idealnego klienta i kluczowych branż
- Niewykorzystany potencjał nowoczesnych metod sprzedażowych – firma nie posiadała ustrukturyzowanego podejścia do weryfikowania potrzeb w danej branży i automatyzacji prospectingu
Zaproponowane rozwiązanie
Wspólnie ze ScrumSoft opracowaliśmy strategię prospectingową, opartą na precyzyjnie ukierunkowanych kampaniach outboundowych. Kluczowe kroki obejmowały:
1. Kick-Off
Podczas warsztatów z zespołem ScrumSoft:
- Dokładnie określiliśmy, kim jest Idealny Klient ScrumSoft i jak wygląda Buyer Persona w wybranych branżach.
- Stworzyliśmy wyróżniającą się propozycję wartości, która podkreśla unikalność ScrumSoft na konkurencyjnym rynku IT.
- Wdrożyliśmy skuteczne narzędzia do automatyzacji procesów, usprawniające i zwiększające efektywność działań sprzedażowych.
2. Kampanie pilotażowe
Bazując na wynikach przeprowadzonego warsztatu, przeprowadziliśmy 5 kampanii outboundowych, wykorzystując cold mailing i prospecting na LinkedIn, oraz koncentrując się na problemach każdej branży.
Pozwoliło nam to doprecyzować jaki kanał, branża i persony są najbardziej responsywne, oraz zweryfikować jakie nakłady pracy konieczne są do wygenerowania nowych leadów. Analizując zebrane dane zbudowaliśmy podstawy do dalszej realizacji działań prospectingowych na większą skalę.
3. Wdrożenie i szkolenie zespołu
Przekształciliśmy prospecting z wyzwania w atut, opracowując jego fundamenty i identyfikując najskuteczniejsze kanały. Indywidualna praca z członkami zespołu ScrumSoft oraz ich zaangażowanie na każdym etapie przygotowania procesu pozwoliły im zdobyć wiedzę niezbędną do samodzielnego prowadzenia działań prospectingowych i ich dalszej automatyzacji.
Rezultaty
- Pierwsze efekty już po kilku dniach – szybko nawiązaliśmy wartościowe kontakty sprzedażowe, co potwierdziło skuteczność strategii.
- Strategia wdrożona w miesiąc, pierwszy klient pozyskany – cały proces zamknęliśmy w 30 dni, co przełożyło się na realne wyniki, w krótkim czasie.
- Nowy, niezawodny kanał sprzedaży – uniezależniliśmy ScrumSoft od wcześniejszych metod pozyskiwania klientów, zwiększając stabilność i skalowalność biznesu.
- Zespół sprzedażowy działa samodzielnie – realizuje kampanie, analizuje wyniki i wdraża optymalizacje, co zapewnia stały rozwój.
- Rozwój oparty na danych i wynikach – każda decyzja jest poparta konkretnymi analizami, co gwarantuje skuteczność i długoterminowy sukces.

“Dzięki współpracy z LeadLever otworzyliśmy nowy kanał sprzedażowy, który pozwala nam skalować działania. Teraz mamy przewidywalny proces i mierzalne wyniki, które pozwalają nam decydować o skupieniu się na konkretnej branży.”
Konrad Podosek, CEO ScrumSoft
Skontaktuj się z nami!
Zostaw swój adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą tego samego dnia. Podaj numer telefonu, a oddzwonimy, aby porozmawiać o Twoich potrzebach.

Jakub Górski
Co-Founder +48 503 655 783
jakubgorski@leadlever.pl
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Po ustaleniu celów współpracy analizujemy obszary działania handlowców oraz zakres ich odpowiedzialności. Na tej podstawie organizujemy warsztat, na którym wspólnie budujemy podstawy działań prospectingowych. W kolejnym kroku rozpoczynamy indywidualną współpracę z handlowcami, koncentrując się na tworzeniu kampanii oraz automatyzacji procesów.
Bazując na danych wypracowanych podczas warsztatu, pomożemy Ci opracować strategię komunikacji oraz stworzyć listę kontaktów, do których skierujesz swoje działania. Wykorzystamy narzędzia do automatyzacji, które umożliwią identyfikację skutecznych metod pozyskiwania klientów, zwiększenie zasięgu działań oraz oszczędność czasu przeznaczanego na prospecting.
Aby zrozumieć, które z metod i narzędzi przynoszą najlepsze efekty. Proces umożliwia weryfikowanie tego, co i z jakim skutkiem działa w danej branży oraz segmencie. Pozwala również na identyfikowanie tych metod, które nie przynoszą efektów i uniknięcie powielania ich w przyszłości.
Wypracowany proces pozyskiwania nowych klientów sprawi, że handlowiec po dołączeniu do Twojej firmy nie musi sam szukać najlepszych metod kontaktu z nowymi klientami i sprawdzać postawionych przez siebie tez. Wcześniejsze opracowanie procesu prospectingu pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze oraz uniknąć rozczarowania nowym handlowcem w pierwszych miesiącach pracy.
Wszystkie dane, takie jak baza klientów, kontakty, wypracowane założenia, jak i sam proces pozostają w Twojej firmie po zakończeniu współpracy.
W zależności od tego, czy wybierzesz LinkedIn czy cold mailing, pomożemy Ci w przygotowaniu profili LinkedIn, stworzeniu domen oraz zaplanowaniu sekwencji wiadomości, wykorzystując nowoczesne narzędzia do pozyskiwania nowych klientów.
To Ty definiujesz rynek, na którym mamy skupić nasze aktywności. Nasze doświadczenie obejmuje również pozyskiwania klientów na rynku międzynarodowym i sprzedaży zarówno produktów, jak i usług. Z pełnym zaangażowaniem będziemy Cię wspierać na wszystkich wskazanych rynkach.