Case Study: Od zależności od poleceń do skutecznego prospectingu
O kliencie
Do!Marketing to digitalowa agencja marketingowa specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu strategii marketingowej, kampanii reklamowych, SEO, content marketingu, social media oraz projektowania stron i rozwiązań e-commerce.
Wyzwanie
Pomimo solidnego portfolio usług i regularnych leadów inboundowych, Do!Marketing potrzebował konsekwentnego i przewidywalnego procesu outboundowego pozyskiwania klientów.
Agencja poszukiwała sposobu na uzupełnienie dotychczasowych źródeł leadów o aktywne działania sprzedażowe, które wypełniłyby pipeline sprzedażowy.
Diagnoza początkowa:
- Brak ustrukturyzowanego procesu outboundowego, który mógłby stanowić stabilne źródło generowania leadów
- Niewykorzystany potencjał w komunikacji propozycji wartości wyróżniającej Do!Marketing na tle konkurencji
- Wyzwania techniczne związane z infrastrukturą do prowadzenia kampanii cold mailowych
- Potrzeba systemowego podejścia do mierzenia skuteczności działań prospectingowych
Zaproponowane rozwiązanie
Zaproponowaliśmy podejście oparte o wdrożenie procesu cold mailingu, który pozwoliłby Do!Marketing zbudować nowy, przewidywalny kanał pozyskiwania klientów.
Kluczowym założeniem było nie tylko pozyskanie klientów nowym kanałem, ale również przekazanie know-how, który umożliwiłoby zespołowi Do!Marketing samodzielne prowadzenie podobnych działań w przyszłości.
1. Kick-Off
Przeprowadziliśmy warsztat, podczas którego wspólnie z zespołem DoMarketing:
- Zdefiniowaliśmy precyzyjne Profile Idealnych Klientów wraz z analizą Buyer Person, opracowując najbardziej perspektywiczne branże i sektory do targetowania
- Zidentyfikowaliśmy kluczowe problemy potencjalnych klientów, które Do!Marketing skutecznie rozwiązuje
- Wypracowaliśmy propozycję wartości dostosowaną do kanału outbound
- Dobraliśmy odpowiednie narzędzia do automatyzacji procesu cold mailingu
- Uspójniliśmy komunikację sprzedażowo-marketingową, aby wykreować jednolity wizerunek Do!Marketing na rynku
2. Realizacja kampanii
W pierwszej kampanii targetowaliśmy 500 starannie wyselekcjonowanych osób, osiągając open rate wiadomości na poziomie 71%, gdzie 21% odbiorców odpowiedziało na nasze wiadomości, co przełożyło się na 9 wartościowych rozmów sprzedażowych.
Rezultaty
Współpraca z LeadLever przyniosła Do!Marketing:
- Ujednolicona strategia sprzedażowo-marketingowa zapewniająca spójność przekazu w zakresie działań sprzedażowych i marketingowych
- Pierwszą podpisaną umowę z nowym klientem już w drugim miesiącu współpracy
- Zwiększenie efektywności działu sprzedaży poprzez dostarczenie konkretnych, wstępnie zakwalifikowanych leadów gotowych do rozmów sprzedażowych
- Zbudowanie stabilnego źródła pozyskiwania leadów niezależnego od dotychczasowych kanałów
- Możliwość świadomego planowania długoterminowej strategii rozwoju biznesu w oparciu o przewidywalny proces pozyskiwania klientów

“Wdrożyliśmy proces cold mailingu, który stał się ważnym elementem naszej strategii pozyskiwania klientów. Doceniamy nie tylko osiągnięte rezultaty, ale również transfer wiedzy, który umożliwił nam samodzielne kontynuowanie działań.”
Piotr Dzikowski, CEO Do! Marketing
Skontaktuj się z nami!
Zostaw swój adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą tego samego dnia. Podaj numer telefonu, a oddzwonimy, aby porozmawiać o Twoich potrzebach.

Jakub Górski
Co-Founder +48 503 655 783
jakubgorski@leadlever.pl
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Po ustaleniu celów współpracy analizujemy obszary działania handlowców oraz zakres ich odpowiedzialności. Na tej podstawie organizujemy warsztat, na którym wspólnie budujemy podstawy działań prospectingowych. W kolejnym kroku rozpoczynamy indywidualną współpracę z handlowcami, koncentrując się na tworzeniu kampanii oraz automatyzacji procesów.
Bazując na danych wypracowanych podczas warsztatu, pomożemy Ci opracować strategię komunikacji oraz stworzyć listę kontaktów, do których skierujesz swoje działania. Wykorzystamy narzędzia do automatyzacji, które umożliwią identyfikację skutecznych metod pozyskiwania klientów, zwiększenie zasięgu działań oraz oszczędność czasu przeznaczanego na prospecting.
Aby zrozumieć, które z metod i narzędzi przynoszą najlepsze efekty. Proces umożliwia weryfikowanie tego, co i z jakim skutkiem działa w danej branży oraz segmencie. Pozwala również na identyfikowanie tych metod, które nie przynoszą efektów i uniknięcie powielania ich w przyszłości.
Wypracowany proces pozyskiwania nowych klientów sprawi, że handlowiec po dołączeniu do Twojej firmy nie musi sam szukać najlepszych metod kontaktu z nowymi klientami i sprawdzać postawionych przez siebie tez. Wcześniejsze opracowanie procesu prospectingu pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze oraz uniknąć rozczarowania nowym handlowcem w pierwszych miesiącach pracy.
Wszystkie dane, takie jak baza klientów, kontakty, wypracowane założenia, jak i sam proces pozostają w Twojej firmie po zakończeniu współpracy.
W zależności od tego, czy wybierzesz LinkedIn czy cold mailing, pomożemy Ci w przygotowaniu profili LinkedIn, stworzeniu domen oraz zaplanowaniu sekwencji wiadomości, wykorzystując nowoczesne narzędzia do pozyskiwania nowych klientów.
To Ty definiujesz rynek, na którym mamy skupić nasze aktywności. Nasze doświadczenie obejmuje również pozyskiwania klientów na rynku międzynarodowym i sprzedaży zarówno produktów, jak i usług. Z pełnym zaangażowaniem będziemy Cię wspierać na wszystkich wskazanych rynkach.