Jak zbudować skuteczny profil na LinkedIn: kompletna lista dobrych praktyk
W świecie sprzedaży B2B pierwszy kontakt często zaczyna się… od Twojego profilu na LinkedIn. To właśnie on buduje zaufanie, zanim zdążysz napisać pierwszą wiadomość. Jeśli Twój profil nie przyciąga uwagi i nie pokazuje Twojej wartości, tracisz szansę jeszcze zanim prospect kliknie „Odpowiedz”. W tym przewodniku pokażemy Ci, jak krok po kroku stworzyć skuteczny profil na LinkedIn – taki, który nie tylko wygląda profesjonalnie, ale realnie zwiększa skuteczność Twoich działań prospectingowych.
Po co jestem na LinkedIn?
Przed rozpoczęciem tworzenia profilu prywatnego na LinkedIn, warto zadać sobie pytanie, jaki jest cel mojego profilu? Co chcę osiągnąć byciem na LinkedIn?
Popularne cele obecności na LinkedIn to:
- Budowanie marki osobistej
- Dotarcie do nowych grup odbiorców
- Kontakt z obecnymi partnerami biznesowymi
- Poszukiwanie pracy / pracowników / partnerów biznesowych
- Sprzedaż produktów i usług
My skupiamy się na obszarach związanych ze sprzedażą, dlatego kolejne kroki będą dotyczyły tego właśnie celu.
Jak stworzyć skuteczny profil na LinkedIn?
Wyróżniający się profil na LinkedIn tworzymy w prosty sposób. Uzupełniamy kluczowe elementy profilu stworzone przez LinkedIn, zgodnie z celem, który chcemy osiągnąć.
Użytkownicy z kompletnymi profilami uzyskują więcej wyświetleń profilu, lepiej pozycjonują się w wyszukiwarce, jak również budzą większe zaufanie wśród nowych odbiorców, co w naszym przypadku przekłada się na konwersje kampani prospectingowych.
Aby profil był skuteczny uzupełnij następujące sekcje:
- Imię i nazwisko
- Zdjęcie
- Sekcja “O mnie”
- Informacje kontaktowe
- Nagłówek
- Obecne stanowisko
- Branża
- Wykształcenie
- Umiejętności
- Doświadczenie
- Licencje i certyfikaty
- Zainteresowania
Zdjęcie profilowe
Dlaczego zdjęcie profilowe jest tak istotne? Ponieważ jest to jedna z pierwszych rzeczy, którą zobaczy inny użytkownik LinkedIn, zanim jeszcze przejdzie na Twój profil. Jest to pierwsze wrażenie, jakie zrobisz na użytkowniku, dlatego jest tak istotne.
Odpowiednie zdjęcie powinno:
- Zawierać twarz lub popiersie w centralnej części zdjęcia
- Mieć stonowane tło
- Mieć wymiary 400 x 400 px
- Nie ważyć więcej niż 8 MB
Zdjęcie w tle
Jest to zdjęcie widoczne na samej górze strony naszego profilu. Ze względu na swoje umiejscowienie i rozmiar, często zwraca uwagę odwiedzającego. Warto wykorzystać ten fakt i umieścić na nim coś, co pomoże nam wzbudzić zaufanie potencjalnego odbiorcy, jego ciekawość, lub pomóc mu w kontakcie z nami.
Rekomendujemy pokazanie swojego zespołu, siebie, lub firmy, z którą jesteśmy związani. Możemy dołączyć również krótkie dane kontaktowe, np w postaci adresu email lub telefonu.
Zdjęcie w tle powinno:
- Być stonowane
- Mieć wymiary 1584 x 396 px
- Nie ważyć więcej niż 8 MB
Może zawierać:
- Wizytówkę z danymi kontaktowymi
- Osobę lub zespół przy pracy
- Obraz związany z Twoją firmą
Informacje kontaktowe
Aby ułatwić odwiedzającemu kontakt z nami, warto uzupełnić sekcję Informacje kontaktowe, szczególnie w tych obszarach:
- Adres e-mail
- Numer telefonu
- Adres (Miasto)
- Witrynę
Nagłówek
Jest to sekcja, w której w jednym zdaniu podsumowujemy opis naszej roli lub ścieżkę zawodową. Ta sekcja wyświetla się w wyszukiwarce jako dopisek pod imieniem i nazwiskiem, a także w komentarzach, które zostawiasz pod postami innych osób na LinkedIn.
Nagłówek powinien:
- Przyciągać uwagę odbiorcy
- Pokazywać Twoje doświadczenie lub umiejętności
- Zawierać maksymalnie 200 znaków
- Może zawierać naszą rolę w organizacji
Przykłady:


Chcesz generować więcej leadów na LinkedIn?
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!
Sekcja "O mnie"
W kilku zdaniach podsumowujemy swoje doświadczenie i zachęcamy do kontaktu lub współpracy.
O mnie powinno:
- Pokrótce opowiedzieć o naszym doświadczeniu, roli lub tym na czym się skupiamy obecnie
- Może zawierać kluczowe z naszej perspektywy sukcesy w zawodowej karierze lub obecnej roli
- W kilku punktach opowiadać o najważniejszych umiejętnościach
Sekcja Doświadczenie
W tej sekcji podziel się doświadczeniem, które posiadasz. Oprócz wypunktowania firm i stanowisk skup się na pokazaniu narzędzi wykorzystywanych do współpracy, podejmowanych działań oraz obowiązków wykonywanych na danym stanowisku.
Obowiązkowe elementy sekcji “Doświadczenie”:
- Stanowisko
- Forma zatrudnienia
- Nazwa firmy (jeśli firma posiada profil na LinkedIn, wybierzmy ją z listy)
- Lokalizacja
- Data rozpoczęcia pracy
- Branża
- Opis (Tutaj możesz zawrzeć najważniejsze obowiązki związane z zajmowanym stanowiskiem, lub pokazać realizowane projekty)
- Multimedia (na przykład strona WWW)
Wykształcenie
Uzupełnij informacje o swoim wykształceniu, takie jak uczelnia lub kurs, który ukończyłeś.
Wykształcenie powinno zawierać informację o:
- Uczelni
- Tytule
- Kierunku studiów
- Dacie rozpoczęcia i zakończenia
Umiejętności
W tej sekcji możesz dodać maksymalnie 30 umiejętności. Możesz je powiązać z elementem Twojego doświadczenia, wykształcenia i projektów.
Lista kontrolna do stworzenia profilu na LinkedIn
- Zdjęcia: Czy zdjęcie profilowe i tło są profesjonalne i reprezentatywne?
- Informacje podstawowe: Czy wszystkie pola są wypełnione? Czy nagłówek jest jasny i zwięzły?
- O mnie: Czy sekcja “O mnie” jest przekonująca i przedstawia Twoje największe atuty?
- Doświadczenie: Czy szczegółowo opisałeś swoje poprzednie i obecne role? Czy wymieniłeś osiągnięcia?
- Wykształcenie: Czy podano wszystkie istotne informacje o Twoim wykształceniu?
- Umiejętności: Czy lista umiejętności jest kompletna i potwierdzona przez innych użytkowników?
Podsumowanie
Stworzenie profesjonalnego profilu na LinkedIn to inwestycja w Twoją przyszłość zawodową. Dzięki niemu zwiększysz swoją widoczność, zbudujesz sieć kontaktów i zdobędziesz nowe możliwości biznesowe.
Skontaktuj się z nami!
Zostaw swój adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą tego samego dnia. Podaj numer telefonu, a oddzwonimy, aby porozmawiać o Twoich potrzebach.

Jakub Górski
Co-Founder
+48 503 655 783
jakubgorski@leadlever.pl
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Po ustaleniu celów współpracy analizujemy obszary działania handlowców oraz zakres ich odpowiedzialności. Na tej podstawie organizujemy warsztat, na którym wspólnie budujemy podstawy działań prospectingowych. W kolejnym kroku rozpoczynamy indywidualną współpracę z handlowcami, koncentrując się na tworzeniu kampanii oraz automatyzacji procesów.
Bazując na danych wypracowanych podczas warsztatu, pomożemy Ci opracować strategię komunikacji oraz stworzyć listę kontaktów, do których skierujesz swoje działania. Wykorzystamy narzędzia do automatyzacji, które umożliwią identyfikację skutecznych metod pozyskiwania klientów, zwiększenie zasięgu działań oraz oszczędność czasu przeznaczanego na prospecting.
Aby zrozumieć, które z metod i narzędzi przynoszą najlepsze efekty. Proces umożliwia weryfikowanie tego, co i z jakim skutkiem działa w danej branży oraz segmencie. Pozwala również na identyfikowanie tych metod, które nie przynoszą efektów i uniknięcie powielania ich w przyszłości.
Wypracowany proces pozyskiwania nowych klientów sprawi, że handlowiec po dołączeniu do Twojej firmy nie musi sam szukać najlepszych metod kontaktu z nowymi klientami i sprawdzać postawionych przez siebie tez. Wcześniejsze opracowanie procesu prospectingu pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze oraz uniknąć rozczarowania nowym handlowcem w pierwszych miesiącach pracy.
Wszystkie dane, takie jak baza klientów, kontakty, wypracowane założenia, jak i sam proces pozostają w Twojej firmie po zakończeniu współpracy.
W zależności od tego, czy wybierzesz LinkedIn czy cold mailing, pomożemy Ci w przygotowaniu profili LinkedIn, stworzeniu domen oraz zaplanowaniu sekwencji wiadomości, wykorzystując nowoczesne narzędzia do pozyskiwania nowych klientów.
To Ty definiujesz rynek, na którym mamy skupić nasze aktywności. Nasze doświadczenie obejmuje również pozyskiwania klientów na rynku międzynarodowym i sprzedaży zarówno produktów, jak i usług. Z pełnym zaangażowaniem będziemy Cię wspierać na wszystkich wskazanych rynkach.