Jak wykorzystać modele AI do pozyskiwania klientów na LinkedIn?
LinkedIn to jedno z najpotężniejszych narzędzi w marketingu B2B i sprzedaży. Jeśli chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów, powinieneś skorzystać z nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI).
Modele AI, takie jak ChatGPT, Claude, Gemini AI czy Perplexity AI, mogą zautomatyzować i zoptymalizować kluczowe aspekty procesu prospectingu, od analizy grupy docelowej, przez tworzenie wiadomości, aż po generowanie wartościowych treści.
W tym artykule pokażemy Ci sprawdzone strategie wykorzystania AI na LinkedIn i podpowiemy, jak skutecznie implementować je w Twojej działalności.
1. Analiza grupy docelowej za pomocą AI
Aby skutecznie pozyskiwać klientów na LinkedIn, musisz poznać aktualne problemy i potrzeby Twojej branży. Modele AI mogą pomóc w:
- Analizie trendów rynkowych – monitorowanie tematów, które interesują Twoją branżę.
- Badaniu profili klientów – analiza publikowanych postów, komentarzy i aktywności.
- Segmentacji odbiorców – identyfikacja grup klientów według ich zachowań i potrzeb.
Zamiast samodzielnie przeszukiwać artykuły branżowe i raporty, możesz użyć AI do analizy najnowszych publikacji i raportów branżowych, analizy artykułów i wpisów na LinkedIn publikowanych przez firmy do których chcesz dotrzeć oraz dopasowania sposobu komunikacji do Twojej buyer persony.
Przykład: Możesz użyć ChatGPT, aby podsumował dla Ciebie kluczowe wnioski z raportów branżowych i zasugerował najciekawsze tematy do poruszenia w rozmowach z potencjalnymi klientami.
Analiza profili potencjalnych klientów
Modele AI mogą przeanalizować aktywność klientów na LinkedIn, co pomoże Ci w lepszym dopasowaniu komunikatu prospectingowego. AI może:
- Sprawdzać jakie treści publikują Twoi klienci
- Analizować ich komentarze i interakcje
- Segregować klientów według ich zainteresowań
Dzięki temu zdobędziesz podstawy do stworzenia spersonalizowanych, trafnych wiadomości opartych o realne problemy i trendy w branży.

2. Jak AI może pomóc w tworzeniu skutecznych wiadomości na LinkedIn?
Po analizie branży i potencjalnych klientów przyszedł czas na kontakt. Jak AI może w tym pomóc?
Tworzenie skutecznych komunikatów sprzedażowych
AI pomoże Ci stworzyć:
- Sposób komunikacji dopasowany do konkretnego odbiorcy
- Wiadomości i follow-upy, które zwiększą skuteczność Twoich działań
- Personalizowane treści, które nie brzmią szablonowo
Tworzenie nieszablonowych follow-upów
AI pomoże Ci również w tworzeniu kreatywnych follow-upów, które wyróżnią Cię spośród setek innych wiadomości sprzedażowych. Pamiętaj, że komunikacja na LinkedIn rządzi się swoimi prawami – wykorzystaj modele do brainstormingu i testowania różnych podejść.
Chcesz wdrożyć modele AI w swojej firmie?
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!
3. Generowanie wartościowych treści na LinkedIn za pomocą AI
Regularne publikowanie angażujących treści na LinkedIn pozwala budować markę osobistą i przyciągać klientów. AI może pomóc w generowaniu pomysłów na posty, tworzeniu angażujących nagłówków i dopasowaniu treści do algorytmu LinkedIn.
Brainstorming tematów na treści
Dzięki AI możesz tworzyć posty, które nie tylko przyciągają uwagę, ale też przekazują wartość. Wykorzystaj modele do wypracowania pomysłów na publikacje. Zastanów się nad treściami w trzech kategoriach:
- Posty edukacyjne: Zawierają praktyczne porady, wskazówki i instrukcje, które pomagają Twoim odbiorcom zdobywać nowe umiejętności.
- Posty eksperckie: Prezentują dogłębne analizy trendów w branży, budując Twój wizerunek eksperta.
- Posty inspirujące: Opowiadają historie sukcesu oraz pokazują, jakich błędów unikać, by osiągać lepsze rezultaty.
Optymalizacja treści pod algorytm LinkedIn
AI może analizować które formaty postów sprawdzają się najlepiej (karuzele, posty tekstowe, wideo). Podpowie Ci również najlepsze godziny publikacji dla Twojej grupy docelowej.
Wskazówka: Możesz użyć ChatGPT do sprawdzenia, czy Twój post jest angażujący, zanim go opublikujesz.
Podsumowanie
Modele AI, takie jak ChatGPT , Claude czy Perplexity AI, mogą znacząco ułatwić i usprawnić Twój proces pozyskiwania klientów na LinkedIn. Pomagają w:
- Analizie klientów i ich potrzeb
- Tworzeniu skutecznych wiadomości i follow-upów
- Generowaniu wartościowych treści i budowaniu marki osobistej
Pamiętaj! AI jest narzędziem wspierającym, a nie zastępującym autentyczne budowanie relacji. Wykorzystuj je mądrze, by skuteczniej docierać do potencjalnych klientów i rozwijać swój biznes.
Skontaktuj się z nami!
Zostaw swój adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą tego samego dnia. Podaj numer telefonu, a oddzwonimy, aby porozmawiać o Twoich potrzebach.

Jakub Górski
Co-Founder +48 503 655 783
jakubgorski@leadlever.pl
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Po ustaleniu celów współpracy analizujemy obszary działania handlowców oraz zakres ich odpowiedzialności. Na tej podstawie organizujemy warsztat, na którym wspólnie budujemy podstawy działań prospectingowych. W kolejnym kroku rozpoczynamy indywidualną współpracę z handlowcami, koncentrując się na tworzeniu kampanii oraz automatyzacji procesów.
Bazując na danych wypracowanych podczas warsztatu, pomożemy Ci opracować strategię komunikacji oraz stworzyć listę kontaktów, do których skierujesz swoje działania. Wykorzystamy narzędzia do automatyzacji, które umożliwią identyfikację skutecznych metod pozyskiwania klientów, zwiększenie zasięgu działań oraz oszczędność czasu przeznaczanego na prospecting.
Aby zrozumieć, które z metod i narzędzi przynoszą najlepsze efekty. Proces umożliwia weryfikowanie tego, co i z jakim skutkiem działa w danej branży oraz segmencie. Pozwala również na identyfikowanie tych metod, które nie przynoszą efektów i uniknięcie powielania ich w przyszłości.
Wypracowany proces pozyskiwania nowych klientów sprawi, że handlowiec po dołączeniu do Twojej firmy nie musi sam szukać najlepszych metod kontaktu z nowymi klientami i sprawdzać postawionych przez siebie tez. Wcześniejsze opracowanie procesu prospectingu pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze oraz uniknąć rozczarowania nowym handlowcem w pierwszych miesiącach pracy.
Wszystkie dane, takie jak baza klientów, kontakty, wypracowane założenia, jak i sam proces pozostają w Twojej firmie po zakończeniu współpracy.
W zależności od tego, czy wybierzesz LinkedIn czy cold mailing, pomożemy Ci w przygotowaniu profili LinkedIn, stworzeniu domen oraz zaplanowaniu sekwencji wiadomości, wykorzystując nowoczesne narzędzia do pozyskiwania nowych klientów.
To Ty definiujesz rynek, na którym mamy skupić nasze aktywności. Nasze doświadczenie obejmuje również pozyskiwania klientów na rynku międzynarodowym i sprzedaży zarówno produktów, jak i usług. Z pełnym zaangażowaniem będziemy Cię wspierać na wszystkich wskazanych rynkach.