Case Study: Skuteczny cold mailing jako nowy kanał pozyskiwania klientów
O kliencie
Welmot to ekspert w dziedzinie doradztwa technicznego i dystrybucji silników elektrycznych dla producentów maszyn oraz zakładów przemysłowych. Jako autoryzowany dystrybutor napędów ABB, firma zbudowała na przestrzeni lat silną pozycję w branży.
Wyzwanie
Pomimo ugruntowanej pozycji rynkowej, Welmot stanął przed kluczowym problemem biznesowym: uzależnienie od tradycyjnych kanałów pozyskiwania klientów ograniczało potencjał wzrostu.
Diagnoza początkowa:
- Brak zdefiniowanego procesu prospectingowego – firma nie posiadała systemowego podejścia do aktywnego pozyskiwania nowych klientów
- Brak zdefiniowanego profilu idealnego klienta i buyer persony – działania sprzedażowe nie były ukierunkowane na konkretne profile decyzyjne
- Niesprecyzowana propozycja wartości – brak jasnego komunikatu, co wyróżnia Welmot na tle konkurencji
- Sprzedaż oparta głównie na sieci poleceń i rozpoznawalności – co ograniczało skalę pozyskiwania nowych klientów
Zaproponowane rozwiązanie
Zaproponowaliśmy podejście, które umożliwiłoby Welmot samodzielne prowadzenie skutecznego prospectingu. Kluczowym założeniem było wyposażenie zespołu w wiedzę, procesy i narzędzia do automatyzacji, które pozwoliłyby na długofalową niezależność w pozyskiwaniu klientów.
1. Kick-Off
Przeprowadziliśmy warsztat, podczas którego wspólnie z zespołem Welmot:
- Zdefiniowaliśmy precyzyjny Profil Idealnego Klienta i Buyer Personę dostosowaną do specyfiki branży
- Wyodrębniliśmy najbardziej obiecujące branże, które stały się celem kampanii prospectingowych
- Wypracowaliśmy propozycję wartości podkreślającą przewagę konkurencyjną Welmot
- Dobraliśmy odpowiednie narzędzia do automatyzacji procesu
2. Przygotowanie kampanii
Na podstawie wypracowanych elementów przygotowaliśmy kampanię prospectingową obejmującą:
- Strategie cold mailingu z dostosowanymi komunikatami
- Precyzyjne i ukierunkowane działania na LinkedIn
- Listę prospectingową potencjalnych klientów
3. Wdrożenie i przekazanie kompetencji
Po akceptacji przez klienta, wdrożyliśmy zespół w narzędzia i proces, jednocześnie szkoląc zespół sprzedażowy Welmot w zakresie prowadzenia skutecznych działań prospectingowych.
Rezultaty
Współpraca z LeadLever przyniosła Welmot:
- Pierwsze rezultaty już w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia kampanii – umówiliśmy pierwszą wartościową rozmowę sprzedażową
- Wdrożenie procesu prospectingowego w 30 dni od rozpoczęcia współpracy do wygenerowania pierwszego leada
- Otwarcie nowego, przewidywalnego kanału pozyskiwania klientów – Welmot uniezależnił się od dotychczasowej sieci kontaktów
- Wzrost kompetencji zespołu sprzedażowego – pracownicy Welmot mogą samodzielnie prowadzić, weryfikować i analizować wyniki kampanii prospectingowych
- Świadome planowanie kolejnych działań – oparte na mierzalnych danych i wynikach

Dzięki LeadLever poszerzamy naszą sieć klientów, a wdrożenie odpowiednich narzędzi umożliwia nam efektywne prowadzenie i analizę wyników kampanii, oraz świadome planowanie kolejnych działań sprzedażowych.”
Tomasz Chumiński, Dyrektor Operacyjny Welmot
Skontaktuj się z nami!
Zostaw swój adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą tego samego dnia. Podaj numer telefonu, a oddzwonimy, aby porozmawiać o Twoich potrzebach.

Jakub Górski
Co-Founder +48 503 655 783
jakubgorski@leadlever.pl
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Po ustaleniu celów współpracy analizujemy obszary działania handlowców oraz zakres ich odpowiedzialności. Na tej podstawie organizujemy warsztat, na którym wspólnie budujemy podstawy działań prospectingowych. W kolejnym kroku rozpoczynamy indywidualną współpracę z handlowcami, koncentrując się na tworzeniu kampanii oraz automatyzacji procesów.
Bazując na danych wypracowanych podczas warsztatu, pomożemy Ci opracować strategię komunikacji oraz stworzyć listę kontaktów, do których skierujesz swoje działania. Wykorzystamy narzędzia do automatyzacji, które umożliwią identyfikację skutecznych metod pozyskiwania klientów, zwiększenie zasięgu działań oraz oszczędność czasu przeznaczanego na prospecting.
Aby zrozumieć, które z metod i narzędzi przynoszą najlepsze efekty. Proces umożliwia weryfikowanie tego, co i z jakim skutkiem działa w danej branży oraz segmencie. Pozwala również na identyfikowanie tych metod, które nie przynoszą efektów i uniknięcie powielania ich w przyszłości.
Wypracowany proces pozyskiwania nowych klientów sprawi, że handlowiec po dołączeniu do Twojej firmy nie musi sam szukać najlepszych metod kontaktu z nowymi klientami i sprawdzać postawionych przez siebie tez. Wcześniejsze opracowanie procesu prospectingu pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze oraz uniknąć rozczarowania nowym handlowcem w pierwszych miesiącach pracy.
Wszystkie dane, takie jak baza klientów, kontakty, wypracowane założenia, jak i sam proces pozostają w Twojej firmie po zakończeniu współpracy.
W zależności od tego, czy wybierzesz LinkedIn czy cold mailing, pomożemy Ci w przygotowaniu profili LinkedIn, stworzeniu domen oraz zaplanowaniu sekwencji wiadomości, wykorzystując nowoczesne narzędzia do pozyskiwania nowych klientów.
To Ty definiujesz rynek, na którym mamy skupić nasze aktywności. Nasze doświadczenie obejmuje również pozyskiwania klientów na rynku międzynarodowym i sprzedaży zarówno produktów, jak i usług. Z pełnym zaangażowaniem będziemy Cię wspierać na wszystkich wskazanych rynkach.